19 lutego, 2013

Przepis nr 1: kurczak z warzywami


Tak jak obiecałam, dodaję jeden z mnóstwa tanich i banalnych w wykonaniu przepisów. Pierwszym z nich będzie mój dzisiejszy obiad, czyli kurczak z warzywami z patelni i makaronem. Potrzebne składniki (3 średnie porcje):
  • makaron pełnoziarnisty ( na zdjęciu zwykły, gdyż taki obecnie posiadałam), ilość zależna od upodobań, dla porcji na mój obiad (tutaj) użyłam szklankę ugotowanego makaronu
  • pierś z kurczaka, u mnie całkiem spora, ok. 270g
  • warzywa zależne od upodobań, bądź możliwości. Można łączyć na prawdę wszystkie warzywa. Mrożone, jak i świeże. Tym razem u mnie znalazły się: 3 średnie marchewki, 2 duże ziemniaki, resztka mrożonej fasolki, mrożony brokuł i kalafior
  • dodatkowo przyprawy. Również można eksperymentować. Ja użyłam: 2 łyżeczki ziół prowansalskich, 1,5 łyżeczki czosnku granulowanego, 2 łyżeczki złocistej przyprawy do kurczaka (opakowanie przyprawy), łyżeczka przyprawy curry, pieprz.
Sposób wykonania:

Obieramy marchewkę i ziemniaki. Marchew kroimy w kostkę, ziemniaki w talarki o grubości ok. 0.5 cm. Wrzucamy do, co najmniej gorącej wody. Nie solimy! Gotujemy ok. 8-9 min.

Gdy warzywa zrobią się troszkę miększe dodajemy resztę wybranych jarzyn. U mnie fasolka, brokuły, kalafior. Gotujemy ok. 7-9 min.

W międzyczasie kroimy kurczaka na dowolny kształt, ja w kostkę. Dusimy na wodzie, nie smażymy na oleju czy też oliwie, do nabrania całkiem białego koloru. Dodajemy wszystkie przyprawy. Gdy warzywa będą jeszcze lekko twardawe, wrzucamy je na patelnię z kurczakiem. Dusimy tak całość przez kilka minut, podlewając co jakiś czas troszkę wody, by nam się to nie przypaliło, a jednocześnie by nie było suche. W międzyczasie gotujemy makaron w podany sposób na opakowaniu. Nakładamy makaron, a na to naszą mieszankę. Możemy również wszystko razem wymieszać na patelni i wtedy nakładać. W taki oto sposób mamy prosty, tani, zdrowy i jakże pyszny obiad.

Mam nadzieję, że pierwszy podany przepis Wam się podoba i będzie smakował tak samo jak mi ;) Niedługo kolejne przepisy, ciekawostki, informacje.. Można by wymieniać, i wymieniać.
Do przeczytania niebawem ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie opinie i uwagi są dla mnie na wagę złota. Staram się dzięki nim wzbogacić zawartość bloga, jak i uzupełnić o brakujące elementy. Dlatego proszę Cię o szczere komentarze, gdyż tylko one pozwolą mi poprawić jakość strony i wpisów. Proszę również o nie wklejanie linku do Twojego bloga i nie spamowanie. Jeśli będę miała chwilę na pewno do Ciebie zajrzę. Życzę mile spędzonego czasu na moim blogu :)