10 marca, 2013

Chrupiace listki wielozbożowe SUNBITES z owocami leśnymi

Niedziela = więcej czasu = więcej wpisów. Kolejnym produktem poddanym mojej opinii i recenzji na jego temat są chrupiące listki wielozbożowe SUNBITES z owocami leśnymi.
 Listki wielozbożowe SUNBITES z owocami leśnymi, opakowanie 100g.

Dostępność:
Przypuszczam, że można je dostać w każdym możliwym markecie, sklepiku, sklepie osiedlowym, dosłownie wszędzie. 



Wartości odżywcze w 100g:

  • wartość energetyczna: 410 kcal
  • białko: 7g
  • węglowodany: 72g
  • cukry: 25g
  • tłuszcz: 9,5g
  • kwasy tłuszczowe: 1g
  • błonnik: 5g
  • sód: 0,4 g

Skład:
Mąka pszenna, syrop glukozowo-fruktozowy, pełnoziarnista mąka pszenna, skrobia, olej słonecznikowy, cukier, kostka owocowa (7%) [syrop fruktozowy-glukozowy, zagęszczony przecier jabłkowy, zagęszczony przecier (7%)* z jagód,  truskawek, malin i czarnych porzeczek, cukier, substancja utrzymująca wilgoć (glicerol), błonnik pszenny, tłuszcz roślinny, substancja żelująca (pektyna), regulator kwasowości (kwas jabłkowy, kwas cytrynowy), koncentrat jagody i czarnej marchwi, aromat naturalny], płatki owsiane, mąka kukurydziana, otręby pszenne, zarodki pszenne, substancje spulchniające (fosforan monowapniowy, wodorowęglan sodu), emulgator (lecytyna sojowa), aromaty, sól. 
* w różnych proporcjach

Opinia:
Ech, i po co taki długi skład? Dużo czerwonego koloru, prawda? Zaznaczyłam nim to co jest zupełnie zbędne. Zapychacze, spulchniacze i inne na pewno niekonieczne 'składniki'. Pewnie zauważyliście, że jest zaznaczony również błonnik pszenny. W tym wypadku nie jest on taki zły, inaczej jest z kiełbasami, parówkami, wędlinami itp. Jest używany jako zapychacz i wypełniacz do mięsa, tak samo jak woda.
Producent napisał na opakowaniu: "źródło błonnika, z płatkami owsianymi, z pełnym ziarnem zbóż". Błonnika niby trochę jest, ale nie można uznawać tych ciastek za "źródło blonnika". Płatki owsiane są również, ale w minimalnych ilościach. W ciastkach trudno jest je wyczuć, najwyraźniej są zmielone. A co z pełnym ziarnem zbóż? Raczej nie da się ich znaleźć. Wszystko jest zmielone i niewyczuwalne w jedzeniu. W składzie widać zarodki pszenne, otręby pszenne, płatki owsiane, ale znajdują się pod koniec spisu, z czego można wnioskować, że jest ich znikoma ilość. W smaku są całkiem dobre, ale po przeczytaniu składu odechciało mi się ich jeść. Spróbowałam od koleżanki i poprosiłam o zostawienie opakowania, by móc Was przerazić ;) W sumie nie jest najgorzej, ale wolę upiec sama zdrowe i pyszne ciasteczka owsiane z ulubionymi dodatkami.

Średnia cena:
Również nie ja kupowałam, ale z tego co widziałam ceny wahają się w granicach 3-5zł. Jak dla mnie bardzo dużo za takie ciasteczka.

Ogólna ocena:
4,5/6

Lubicie te listki? Jaka jest Wasza opinia? Śmiało, komentujcie! ;)


2 komentarze:

  1. Uwielbiam Sunbite'sy :) pomidorowo ziołowe kocham <3
    Ostatnio kupowalam je za 2.50, ale ponad 4zł za tak małą ilość ciasteczek w środku, jak dla mnie to juz dużo.

    Zapraszam thebalanceofmylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena 2,5 zł jest jak najbardziej dopuszczalna, ale u mnie nie spotkałam się z niższą niż 4 zł, dlatego uważam, że to za dużo, jak za takie ciasteczka. Z chęcią wpadnę ;)

      Usuń

Wszystkie opinie i uwagi są dla mnie na wagę złota. Staram się dzięki nim wzbogacić zawartość bloga, jak i uzupełnić o brakujące elementy. Dlatego proszę Cię o szczere komentarze, gdyż tylko one pozwolą mi poprawić jakość strony i wpisów. Proszę również o nie wklejanie linku do Twojego bloga i nie spamowanie. Jeśli będę miała chwilę na pewno do Ciebie zajrzę. Życzę mile spędzonego czasu na moim blogu :)